Consumenten hechten steeds meer waarde aan (duurzame) verpakkingen. Het is een middel om indruk te maken. Bedrijven personaliseren nu vooral de verpakking zodat alle details passen bij het merk en de doelgroep. Er wordt gebruikgemaakt van tekst en van visuele onderdelen om duidelijk te maken wat het product inhoudt, maar ook om de koper aan te spreken. We zien in zowel fysieke winkels als online winkels steeds meer gepersonaliseerde verpakkingen.
Een mooi voorbeeld van verpakkingen waarmee wordt ingespeeld op de klantbeleving zijn de verzenddozen van CoolBlue. De verzenddozen bevatten humor en tips voor extra uitpakpret.
Een kalender die niet in een envelop, maar in een flinke verhuisdoos zit. Of een bestelling die in etappes in meerdere dozen komt. De tijden dat een klein product in een enorme doos wordt verzonden is verleden tijd. Steeds meer consumenten en bedrijven worden bewust van hergebruik en recycling, zodat te veel aan verpakking tegen wordt gegaan. Te veel verpakkingsmateriaal is een no go geworden.
Heb je advies of hulp nodig voor jouw verpakking(en) van vouwkarton of golfkarton? Stuur ons dan een bericht. We nemen contact met je op en werken indien gewenst een model, digitale proef of een stanstekening voor je uit. Wanneer je een opdracht bij ons plaatst, strepen we de ontwerp- en modelkosten weg.